Canva Halka Açılacak mı?

2012 yılında kurulan Canva, herkesin profesyonel grafikler ve videolar oluşturmasını sağlayan küresel bir tasarım platformudur. Oluşturulan 1 milyardan fazla öğe ve aylık on milyonlarca aktif kullanıcıyla, dünyanın her yerindeki insanların yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarına yardımcı olma görevindeyiz.

Sidney, Melbourne, Manila, Dublin, San Francisco ve Los Angeles’ta ofisleri bulunan 1000’den fazla tutkulu kişiden oluşan bir ekibiz. Ve daha yeni başlıyoruz!

Bir halka arz davası

Son yıllarda Canva’nın halka açılması için birkaç çağrı yapıldı. Bu, öncelikle şirketin muazzam büyümesi ve karlılığından kaynaklanmaktadır.

Lansmanından bu yana %100’ün üzerinde bileşik yıllık büyüme oranları (CAGR) ile Canva, tarihin en hızlı büyüyen şirketlerinden biridir. Yalnızca son 12 ayda 50 milyondan fazla yeni kullanıcı ekledik.

Bu büyüme, Canva’nın internetteki en yapışkan ürünlerden biri olmasına neden olan güçlü ürün-pazar uyumumuz tarafından yönlendirildi. Net Promoter Score (NPS) 70’lerin üzerindedir ve bu, bir tüketici internet şirketi için istisnai bir durumdur.

PRO İPUCU: Canva, son yıllarda hızla büyüyen popüler bir çevrimiçi tasarım platformudur. Bazı yatırımcılar şirketin sonunda halka açılıp açılmayacağını merak ediyor, ancak şu anda böyle bir plan yok.

halka arz, daha fazla rekabet ve şirketin yönü üzerinde daha az kontrol anlamına gelebilir.

Canva inanılmaz derecede hızlı büyümekle kalmıyor, aynı zamanda oldukça karlı. 2019 mali yılında işletme nakit akışında 41 milyon ABD doları oluşturduk ve işletme oranımız şu anda yıllık 60 milyon ABD dolarının kuzeyinde.

Nakit akışımız pozitif ve borcumuz yok. Bu da bizi Avustralya’daki en değerli özel şirketlerden biri yapıyor.

Halka Arz Karşı Dava

Bir halka arz için güçlü argümanlar olsa da, Canva’nın daha uzun süre gizli kalmayı seçmesinin birkaç zorlayıcı nedeni de vardır. İlk olarak, bir halka arz, ekibimiz için çok zaman alıcı ve dikkat dağıtıcı bir süreç olacaktır. İşi kurmaya daha iyi harcanabilecek önemli miktarda yönetim zamanı ve dikkati gerektirecektir.

İkinci olarak, bir halka arz, Canva’nın çok daha fazla kamu denetimine tabi tutulmasıyla sonuçlanacaktır. Bu, her yerdeki insanlara yaratıcılıklarını serbest bırakmalarına yardımcı olma misyonumuzdan bir sapma olabilir.

Son olarak, en başarılı teknoloji şirketlerinin birçoğunun bir zamanlar mümkün olduğu düşünülenden çok daha uzun süre gizli kaldığını belirtmekte fayda var. Airbnb ve Uber gibi şirketler artık herkesçe bilinen isimler, ancak çok yakın zamanda halka açıldılar.

Alt çizgi: Canva’nın halka açılıp açılmayacağını şu aşamada söylemek zor. Şirket muazzam bir büyüme ve karlılık gördü, ancak daha uzun süre özel kalmayı seçmeleri için ikna edici nedenler de var. Bu yenilikçi tasarım platformu için geleceğin ne getireceğini yalnızca zaman gösterecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu