Küçük İşletme Sahibi Olarak Şablon Fontları Nasıl Kullanılır?

Küçük bir işletmeyi yönetmek en iyi zamanlarda bile zordur.

Çok fazla sıkı çalışma ve azim gerektirir ve pazarlama özellikle büyük bir zorluk olabilir!

Neyse ki iyi bir grafik tasarım yazılımıyla pazarlama ve reklamcılık çok daha kolay hale getirilebilir.

Ancak küçük işletme sahipleri her zaman profesyonel bir grafik tasarımcıyı veya nitelikli bir sosyal medya yöneticisini işe alacak kaynaklara veya paraya sahip olmayabilir.

Herkesin kullanabileceği erişilebilir, ucuz bir tasarım aracına ihtiyacınız var; işte burada Canva devreye giriyor!

Bu makalede şunları keşfedeceğiz:

  • Canva'nın harikaları ve küçük işletme sahiplerine nasıl fayda sağladığı
  • Canva'yı tüm pazarlama ihtiyaçlarınız için nasıl kullanacağınıza dair kolay ve ucuz fikirler.

Platform hakkında daha fazla bilgi edinmeye hazır mısınız? Hadi gidelim!

Canva nedir?

Canva, içerik oluşturucuların tasarım yapmalarına olanak tanıyan bir grafik tasarım aracıdır. sunumlarsosyal medya gönderileri, kartvizitler, posterler ve çok daha fazlası.

Diğer birçok tasarım aracının (Adobe Photoshop gibi) aksine Canva, fikirlerinizi somut pazarlama araçlarına dönüştürmeye başlamak için cüzdanınızı almanızı gerektirmez. Hatta marka bilinirliğini artırabilir ve potansiyel müşterileri ücretsiz olarak geliştirebilirsiniz!

Bu nedenle Canva, küçük işletmelerin ihtiyaçlarını bütçenizi zorlamadan karşılamak için mükemmeldir.

Canva'nın Küçük İşletme Sahipleri İçin İnanılmaz Faydaları

Canva'nın küçük işletmeler için en iyi grafik tasarım aracı olmasının pek çok nedeni var. İşte sadece birkaçı:

  • Pro sürümünün cömert ücretsiz deneme sürümü 30 günün tamamı
  • Seçeneğiyle tamamen ücretsiz sürüm Canva Pro'ya yükseltme ayda yalnızca 12,99$ karşılığında
  • İşbirliğine olanak tanıyan ve işletmenize fayda sağlayabilecek Teams için Canva'yı sunar
  • Eserlerinize ekleyebileceğiniz 100 milyondan fazla stok fotoğraf, ses, video ve grafik
  • 100'den fazla tasarım türü
  • Size kolaylık sağlamak için birleştirilmiş 610.000 ücretsiz ve premium şablon.

Küçük İşletme Sahibi Olarak Şablon Yazı Tiplerini Kullanmanın Yolları

Canva'da içerik oluşturmaya yönelik tonlarca inanılmaz araç vardır ve bunları kullanmanın birçok yaratıcı yolu vardır. Küçük işletme sahibi olarak Canva'yı nasıl kullanabileceğinize ilişkin bazı fikirleri aşağıda bulabilirsiniz:

1. Logo ve Marka Oluşturma

Küçük işletmenizi tanıtırken iyi bir logo her şeydir. Logonuz, insanların markanızı düşünürken hatırlayacakları görseldir, dolayısıyla onun öne çıkmasını istersiniz!

Canva'nın logo oluşturma aracıyla yalnızca birkaç tıklamayla göz alıcı bir logo oluşturabilirsiniz.

Canva'da logonuzu oluşturmaya gittiğinizde, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda harika şablonla karşılaşacaksınız. Daha sonra bunları istediğiniz gibi özelleştirmekte özgürsünüz.

Özelleştirme için çok sayıda araç var, bu nedenle logonuzun orijinal olmaması konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak! “Çizim” mini uygulamasını indirerek logonuza metin ekleyebilir, çıkartmalar ve grafiklerle süsleyebilir ve hatta logonuzun üzerine serbest elle çizim yapabilirsiniz.

2. Kartvizitler

Kartvizitler, küçük işletmenizin tanıtımını yaparken son derece faydalıdır. Bunları insanlara dağıtabilir, insanların bulması için bırakabilir veya birisi hizmetlerinizi sorduğunda hazır olmasını sağlayabilirsiniz.

Canva'nın kartvizit oluşturma aracı, çok sayıda harika şablonla başlamanıza yardımcı olur.

Bu şablonların bir A tarafı ve bir B tarafı bulunur; böylece kartınızın bir tarafında marka logonuz, diğer tarafında ise önemli bilgiler yer alır.

Bu şablonlar aynı zamanda çok sayıda amblem, çıkartma ve grafik eklemek için de mükemmeldir. Daha sonra, memnun olduğunuz bir karta sahip olana kadar şablonları değiştirmekte özgürsünüz!

3. İş İlanları ve Kartpostallar

Logolar ve kartvizitler ile potansiyel müşterilerinizin dikkatini çektikten sonra, bazı iş ilanları aracılığıyla markanız hakkında biraz daha fazla bilgi edinmeniz gerekecektir.

El ilanları, müşterilerinizi sunduğunuz hizmetlerin yanı sıra markanızla ilgili diğer ayrıntılar hakkında bilgilendirmenin mükemmel bir yoludur. Bu nedenle iyi bir broşürün hızlı ve kolay okunabilir olması gerekir.

Neyse ki Canva'da tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak harika bir ilan aracı da var. Bir şablon seçin ve istediğiniz kadar bilgi ve özelleştirme ekleyin!

Ayrıca bu ilanları tek başınıza basmak konusunda da endişelenmenize gerek yok. Canva, kopyaları yazdırma ve bunları herhangi bir nakliye ücreti olmadan doğrudan size gönderme seçeneği sunar.

4. Web Sitesi Tasarımı

Markanızı öğrendikten sonra müşterilerin yapacağı ilk şeylerden biri sizi internette aramak olacaktır. Erişilebilir ve bilgilendirici bir web sitesine sahip olmanın kullanışlı olacağı yer burasıdır.

Canva'nın kullanılabilecek bir dizi farklı web sitesi aracı vardır; bir perakende web sitesi, bir etkinlik web sitesi, bir işletme web sitesi ve daha fazlasını oluşturabilirsiniz. Bu seçeneklerden birini seçin ve tasarlamaya başlayın!

Ayrıca aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda farklı web sitesi şablonu da vardır. Bunlar tamamen özelleştirilebilir ve hatta sayfa düzenlerini ve renk temalarını istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.

Web sitenizi tamamladıktan sonra, “Web Sitesini Yayınla” butonuna tıklayarak ve talimatları izleyerek siteyi yayına alın.

5. Sosyal Medya Grafikleri ve Kapak Fotoğrafları

Markanızın sosyal medyası, markanız için müşterilerin büyük olasılıkla etkileşimde bulunacağı pazarlama biçimidir. Çoğu insan her gün sosyal medya hesaplarına bakar ve siz de gönderilerinizin diğer içerikler arasında öne çıkmasını istersiniz.

Canva, farklı türde sosyal medya gönderileri oluşturmanıza olanak tanır. FacebookInstagram, Whatsapp ve Linkedin. Ayrıca yapabilirsiniz instagram ve Facebook hikayeleri, kare gönderiler, yatay gönderiler ve daha fazlası!

Tasarım türünüzü ve şablonunuzu seçtikten sonra Canva, şablonunuzun temasıyla eşleşen amblemleri size önerecektir. İhtiyacınız olan başka grafikler varsa Canva'nın güçlü arama işlevini kullanarak bunları aramanız yeterli.

Sonuçlarından memnunsanız, bunları yayınlamanın zamanı geldi! Neyse ki bu gönderileri Canva'dan ve doğrudan işletmenizin sosyal medya hesaplarında paylaşmak da son derece kolaydır.

6. Posterler

Canva Sihirli Yazma . canva şablonları, canvatemplates, şablonfonts.comCanva Sihirli Yazma . canva şablonları, canvatemplates, şablonfonts.com

Posterler ya markanız hakkında tamamen yeni bilgiler sunar ya da sadece broşürünüzün büyütülmüş bir boyutu olarak hizmet eder. Posterlerin el ilanlarından daha büyük olduğunu, dolayısıyla potansiyel müşterilerin dikkatini çekme olasılıklarının daha yüksek olduğunu unutmayın.

Bu listedeki diğer pazarlama araçları gibi Canva'da da değiştirilmesi ve ayarlanması son derece kolay çok sayıda poster şablonu bulunur. Örneğin renk temasını kolayca değiştirebilir veya çıkartmalar ve metin ekleyebilirsiniz.

Canva'nın poster işlevinin kullanımı kolaydır ve basit bir yazdırma işlemi sunar. Posterlerin size gönderilmesi için “Poster Yazdır” düğmesine basmanız ve talimatları izlemeniz yeterlidir; bunları kendiniz yazdırmanıza gerek yok!

7. Broşürler

Broşürler etkileşimli ve bilgilendiricidir; bir A4 kağıdın 6 ayrı bölümüne ne kadar çok bilgi sığdırabildiğinize şaşıracaksınız. Ayrıca gezinmeleri son derece kolaydır ve müşterilerinize markanız hakkında birçok bilgi verecektir.

Canva'nın broşür aracı size yüzlerce şablon sunar; bunların her biri üç bölüme ayrılmış bir A tarafı ve bir B tarafı içerir. Bu, harika bilgileri sığdırmak için bolca alanınız olacağı anlamına gelir!

Yine, bu şablonlar tamamen özelleştirilebilir ve Canva son derece kullanışlı yazdırma hizmetlerini sunar. Broşürleri aldıktan sonra insanlara dağıtabilir veya broşür standlarına bırakabilirsiniz.

8. Medya Kitleri

Medya kitleri markanızın tanıtımı için gerçekten önemlidir. Medya kitleri (veya basın kitleri), haber ve medya şirketlerinin sizin hakkınızda makaleler yazabilmeleri için kullanımına yönelik, markanızla ilgili tanıtım bilgilerinin bir koleksiyonudur.

Tahmin ettiniz; Canva'da ayrıca kullanılabilecek harika medya seti şablonları da mevcut. Müşterilerden gelen yorumlar, markanızla ilgili istatistikler ve iletişim bilgileri dahil olmak üzere bu şablonlara istediğiniz her şeyi ekleyebilirsiniz.

Medya kitiniz bittiğinde, onu fiziksel bir kopya olarak yazdırma veya web sitenizde veya sosyal medyada paylaşma seçeneğiniz vardır.

9. Sunum Şablonları

Belki de küçük işletmenizi yatırımcılara tanıtmak veya sosyal medyaya çok slaytlı bir gönderi yüklemek istiyorsunuz. Bu durumlarda sunumlar markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen kişiler için son derece yararlı ve bilgilendirici olur.

Canva, birçok farklı sunum tasarımı türüne sahip inanılmaz bir sunum aracına sahiptir. Mobil sunumlar, konuşma sunumları, beyin fırtınası sunumları ve daha fazlasını oluşturabilirsiniz.

Canva'nın sunum özelliği, yazılımın bu kadar popüler olmasının ana nedenlerinden biridir. Daha iyi grafikleri ve diğer yazılımlardan çok daha geniş şablon yelpazesi sayesinde Canva Sunumlarının her zaman etkileyeceği kesindir.

İşiniz bittiğinde bu sunumların paylaşılması, yayınlanması ve çevrimiçi olarak yayınlanması kolaydır.

10. İnfografikler

İnfografikler çok sayıda bilgiyi küçük bir sayfaya sığdırır ve sosyal medyada paylaşılmasının çok kolay olması gibi ek bir avantaja sahiptir. Bu nedenle infografikler, müşterilerin markanızla ilgili temel bilgileri hızla tüketmesi için mükemmel bir yoldur.

Canva'nın infografik aracıyla estetik açıdan hoş yüzlerce şablonla bir kez daha seçim yapmakta zorlanacaksınız.

çekinmeyin renk şemalarını ayarlayıntasarım öğeleri ekleyin ve bu şablonlardaki metni markanıza uyacak şekilde değiştirin.

Infographics, broşürlerle birlikte iyi çalışır ve basılmasından veya çevrimiçi olarak paylaşılmasından çok fayda sağlar.

11. E-posta Pazarlama

Abonelerinize düzenli e-posta göndermek, onlara mevcut fırsatlar, markanızla ilgili haberler ve yaklaşan etkinlikler hakkında bilgi vermenin harika bir yoludur. E-postalar müşterilere işletmenizi hatırlatır ve markanızın sürekli akılda kalmasını sağlar!

Canva ile e-postalarınız için dikkat çekici başlıklar oluşturmak amacıyla e-posta başlığı aracını kullanabilirsiniz.

Ayrıca Canva'dan doğrudan e-postalarınıza el ilanları ve posterler de ekleyebilirsiniz; böylece markanız için profesyonel ve heyecan verici bir görünüm oluşturmanız çok daha kolay olur.

Canva, başlıkların yanı sıra markanızdaki güncellemelerin özetini ve kuş bakışı görünümünü içeren e-posta bültenleri oluşturmanıza da olanak tanır. Doğru yapıldığında, e-posta bültenleri işletmenize büyük ilgi çekecektir.

Neyse ki bu tasarımlar Mailchimp gibi e-posta pazarlama platformlarıyla da iyi bir şekilde entegre oluyor, böylece tüm süreç sizin için de çok daha basit olacak!

Götürmek

Canva, küçük işletme sahipleri için gerçekten harika ve erişilebilir bir araçtır. Cömert fiyatı ve geniş tasarım kütüphanesinin yanı sıra kullanımı da son derece kolaydır.

Bu kadar güçlü bir tasarım platformu hazır olduğunda profesyonel bir grafik tasarımcı tutmanıza gerek yok.

Canva, yalnızca birkaç tıklamayla göz alıcı ve benzersiz içerikler oluşturmanıza olanak tanır. Ayrıca Canva tasarımlarının temiz ve profesyonel olmasının yanı sıra işletmenizin potansiyel müşterilerin gözünde harika görünmesini sağlayacak olmasından da yararlanacaksınız!

Burada listelenen fikirler, Canva'yı işletmeniz için kullanmanın yollarından yalnızca birkaçıdır.

Her türlü kullanım senaryosu için çok daha fazla tasarım türü ve şablon mevcut ve kesinlikle keşfetme fırsatını değerlendirmelisiniz. Sadece bir belge açın ve oluşturmaya başlayın!

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu