Şablon Yazı Tiplerini Satmak Yasal mı?
Canva, çok fazla tasarım becerisine sahip olmayan, bunun yerine göz alıcı grafikler oluşturmak için şablonlar kullanan kişiler için bir tasarım aracı olarak oldukça popüler hale geldi.
Pasif gelir elde etmenin bir yolunu arayan yaratıcı bir kişiyseniz, kendi Canva şablonlarınızı tasarlayıp satmak kesinlikle incelemeye değer kazançlı bir seçenek olabilir!
Bu yazıda şunlara göz atacağız:
- Canva şablonu nedir?
- Canva şablonunu satmanın yasal olup olmadığı ve sizi neler şaşırtabilir?
- Özel Canva şablonlarını satın alan farklı insan türleri
- Satmayı deneyebileceğiniz Canva şablonlarının türleri ve bunları satma süreci.
Bu, üstesinden gelinmesi gereken çok şey var, o yüzden doğrudan konuya geçelim!
Canva Şablonu Nedir?
Canva şablonları, profesyonel görünümlü tasarımlar oluşturmak için kendi metniniz, görselleriniz ve renklerinizle özelleştirilebilen, önceden tasarlanmış düzenlerdir.
Sosyal medya grafikleri, sunumlar, el ilanları, posterler, kartvizitler, özgeçmişler ve daha fazlasını içeren çok çeşitli amaçlar için kullanılabilirler.
Canva kullanıcıları şablon kitaplığına göz atabilir, ihtiyaçlarına uygun bir şablon seçinve ardından bunu onların beğenisine göre kişiselleştirin.
Kullanıcılar ayrıca Etsy gibi üçüncü taraf web siteleri aracılığıyla başkaları tarafından tasarlanan şablonları satın alma seçeneğine de sahiptir!
Şablon Yazı Tiplerini Satmak Yasal mı?
Kısa cevap: Evet, kendi tasarladığınız Canva şablonlarını satmak kesinlikle yasaldır.
Bu son kısım önemli kısım!
Önemli değişiklikler yapmadan mevcut şablonları satamazsınız ve başka birinin tasarladığı bir şablonu yeniden satamazsınız.
Sattığınız şablonların ya tamamen sizin tarafınızdan tasarlanması gerekir ya da şablonunuzu zaten var olan bir şablona dayandırıyorsanız, üzerinde önemli değişiklikler yapmanız gerekir.
Başka bir uyarı daha var: Başka birine ait öğeleri, görselleri veya yazı tiplerini kullanmamaya dikkat etmelisiniz. Aksi halde tasarımınızın tamamı telif hakkını ihlal etmiş olacaktır!
Ayrıca Canva bunları şablonlarınıza eklemenize izin verse de Pro içeriği kullanırken dikkatli olmanız gerekir.
Canva'da oluşturduğunuz şablonları satarken yapabilecekleriniz ve yapamayacaklarınız hakkında ek ayrıntılar için platformun açıklamalarını dikkatlice okuduğunuzdan emin olun. İçerik Lisans Sözleşmesi.
Özel Şablon Yazı Tiplerini Kim Satın Alır?
Özel Canva şablonları için ödeme yapanlar genellikle işletmeler olsa da, yaratıcı çalışmalarınız için müşteri bulabileceğiniz bir dizi farklı hizmet ve meslek vardır:
İçerik Yaratıcıları
Ücretsiz Canva şablonlarının dezavantajlarından biri de çoğunun birbirine çok benzeyebilmesidir.
Genellikle haftada birkaç kez benzersiz ve ilginç şeyler yayınlamaya çalışan içerik oluşturucular için bu, hızla bir sorun haline gelebilir.
Bu müşteriler için şablon satın almak, gönderilerinin güvenilir olduğundan emin olmanın harika bir yoludur. başkalarınınkine benzeme!
Ayrıca, çok sayıda şablon tasarımcısı paket satıyor; dolayısıyla bir işletme için içerik oluşturan müşteri tutarlı bir görünüm istiyorsa siz (tasarımcı olarak) tek bir tema üzerinde birçok varyasyon uygulayabilirsiniz.
İşletme Sahipleri
Belirli bir kullanım durumuna uygun ücretsiz bir Canva şablonu bulmaya çalışmak özellikle aşağıdakiler için sorunlu olabilir: küçük işletmeler.
Örneğin, bir tasarım platformu olmasına rağmen Canva'da veri tablosunun iyi görünmesini sağlayacak çok fazla şablon yoktur.
Burası, özel bir şablonun boşluğu doldurabileceği ve saatlerce uygun bir şablon aramaya gerek kalmadan bilginin daha iyi sunulmasına (kendi başına pek estetik olmayan) olanak tanıyabileceği yerdir.
Ek olarak, özel şablonlar da işletme logolarını birleştirmek için harika seçeneklerdir!
Eğitimciler
Devam eden markalaşmanın yanı sıra, üniversite dersleri veya okul dersleri için özel bir şablon, hem öğrenciler hem de öğretmenler için hayatı kolaylaştırabilir.
Neredeyse herkes, estetik açıdan çekici ancak ekranda veya çıktıda okunması imkansız bir sunumla uğraşmıştır.
Özel bir tasarım şablonu bunu önler ve özellikle konuk konuşmacıların içeriğinin standartlaştırılmasında da faydalıdır.
Yazarlar
E-Kitap yayınlamak, genellikle metin için çok özel tasarım parametreleri gerektiren ve aynı zamanda küçük süslemelere yer veren bir şeydir.
Bu, bir yazarın metni doğru bir şekilde alabilmesi ve tasarımı benzersiz hale getirebilmesi gerektiği anlamına gelir.
Basit pazarlama yönünün ve kapak estetiğinin ötesinde özel bir şablon, yazarın e-Kitap parametrelerini karşılamasına ve metni doğru şekilde dizmesine olanak tanır.
Ayrıca yazar bir dizi yazıyorsa yeniden kullanabileceği özel bir şablona sahip olmak, dizinin tutarlı bir görünüm ve yapıya sahip olacağını garanti eder.
Restoranlar
Restoranlar genellikle çok fazla grafik tasarıma ihtiyaç duyacağını düşündüğünüz yerler değildir.
Sonuçta, markalaşmaları bir kez gerçekleştiğinde aynı kalma eğilimi gösterir! Ancak aslında özel bir şablonun bir restoran için özellikle işe yaramasının nedeni budur.
Markalarını içeren özel bir şablon için tek seferlik bir maliyet ödemek ve daha sonra bunu kendilerinin ayarlayabilmesi (örneğin, menü öğeleri değiştikçe), bir tasarımcıya düzenli olarak ödeme yapmak ile tamamen genel menülere ve tabelalara sahip olmak arasında harika bir orta yoldur. !
Hangi Şablon Yazı Tiplerini Satabilirim?
Aşağıda, tamamen aynı tasarım estetiğine sahip (tek seferlik parçalar yerine) farklı şeyler için şablonlar sattığınız “paketlerden” sıklıkla söz edeceğiz.
Bunlar özellikle değerlidir çünkü müşterilerin ilgisini çekerler ve tek öğeli şablonlarla karşılaştırıldığında daha yüksek bir fiyat talep etmenize olanak tanırlar.
Ancak sattığınız her tasarımın bir paketin parçası olması gerekmez; bireysel şablonlar da sunulabilecek mükemmel ürünlerdir.
Aşağıda müşterilerinize sunabileceğiniz çeşitli şablonlardan (ve paketlerden) bir seçki bulacaksınız.
1. Öğeler
Gerçekten bir şablonun tamamını tasarlayıp satmanıza gerek yok. Diğer şablonlara dahil edilebilecek grafikler ve öğeler oluşturmak, başlamanın harika bir yoludur!
Özellikle, bu grafiksel öğelerin çoğunun bir araya getirilmesi, ayrı tasarımlar kullanmak isteyen ancak bunları birbirine bağlayan belirli bir özelliğe sahip olmak isteyen kişilerin ilgisini çekecektir.
2. Sosyal Medya Grafikleri
Canva şablonları tasarlama fikri ortaya çıktığında pek çok kişinin aklına muhtemelen bu geliyor: yazdırdığınız herhangi bir şey yerine çevrimiçi grafikler.
Tek seferlik Canva şablonları, hem işletmelerin hem de bireylerin genellikle gönderilerinde hedefledikleri tutarlı hisle eşleşmediğinden, sosyal medya paketleri (ör. Facebook) özellikle popüler bir kuruluştur.
3. Küçük resimler
İster ürün küçük resimlerinden oluşan bir paket olsun, ister Kullanıcının markalama amacıyla kişiselleştirdiği belirli bir tasarım öğesi olan küçük resim şablonlarının pek çok kullanım alanı vardır.
4. İnfografikler
Bunların gerçekleştirilmesi zor olabilir çünkü özelleştirilmesi gereken grafikler ve çizelgeler gibi öğeler gerektirirler.
Öte yandan, infografiklerin oluşturulması işletmeler için de zordur, bu nedenle harika görünen bir infografik için ekstra ücret alabileceğinizi görebilirsiniz!
Afişler
Bir dizi platformda tutarlı bir marka tutmak çoğu zaman farklı en boy oranlarında ve boyutlarda bile aynı görünen sosyal medya bannerlarına sahip olmayı gerektirir.
Tüm bu banner'ları bir araya getirmek ve şablonları kullanıcıların özelleştirmesi için satmak harika bir seçenektir, özellikle de bunları sosyal medya grafikleri ve küçük resimler gibi diğer şablon paketleriyle eşleştirebiliyorsanız.
5. Sunumlar
Sunumlar için şablon tasarlamak, basitliğe olan eğilimi nedeniyle harika bir başlangıç noktasıdır; sunumlar genellikle yalnızca birkaç gösterişli özellik gerektirir.
Ayrıca genel Canva tasarımlarının ciddi bir sunum için biraz abartılı olduğunu düşünen işletme sahiplerinin de ilgisini çekiyorlar.
6. Medya Kitleri
Medya kitlerinin bir araya getirilmesi zaman alabilir ve genellikle aynı his ve görünüme sahip olmak için birçok farklı parçaya ihtiyaç duyulur.
Bu nedenle, antetli kağıtlar, kartvizitler, kordon geçiş kartları ve klasör tasarımlarını içeren bir şablon paketi satmak, farklı şablonlara eşlenen aynı temel tasarımı kullanmak için daha fazla ücret alabileceğiniz anlamına gelir.
e-Kitaplar
Bu, tutarlı bir kapak tasarımına, eOkuyucu uyumlu gövde metnine ve birbiriyle eşleşen bölüm başlıklarına veya sayfa sonlarına sahip bir e-Kitap paketi olabilir.
Veya bu alanda deneyiminiz varsa çalışma kitapları ve günlükler için şablonlar da iyi bir fikirdir!
Şablon Yazı Tipleri Nasıl Satılır
1. Bir Canva Hesabı Oluşturun
Şablon oluşturmaya başlamak için bir Pro hesaba ihtiyacınız bile yok, ancak bir Pro hesabınız varsa mevcut olan daha geniş öğe ve seçenek yelpazesi muhtemelen ekstra ücrete değer!
Bununla birlikte, şablon tasarımında şansınızı denemeye başlamak istiyorsanız bir kuruş bile harcamanıza gerek yok.
2. Şablon Yazı Tiplerinizi Oluşturun
Kendi şablonlarınızı tasarlamak için Canva'nın kendisini kullanmak biraz tuhaf görünebilir.
Eğer bu en temel tasarım programlarından biriyse, iyi bir şablon tasarlamanın yolu daha şık bir şey kullanmak değil midir?
Ancak gerçekte süper karmaşık bir program kullanmanıza gerek yoktur. Kim için tasarladığınızı düşünün; düzenleyebilecekleri ve güzel görünen ancak kullanımı zor olmayan bir şeye sahip olmak isteyen insanlar.
Başka programlarda oluşturulan belirli öğeleri yükleyebilirsiniz ancak Canva şablonlarını platformun kendisinde oluşturmak, bunların müşterilerinizin işine yarayacağını garanti eder.
Akılda tutulması gereken bir diğer önemli nokta ise Canva'nın yasaklar Pro öğeleri içeren şablonları bir dosya (PDF, resim veya benzer formatlar gibi) olarak dışa aktarıyorsanız bunları satamazsınız.
Canva yine de şunları sunuyor: geçici çözüm; Pro içerikli bir şablon tasarlıyorsanız, bu şablonları bağlantı olarak paylaşmanız ve bunları farklı bir dosya formatı olarak dışa aktarmamanız gerekir.
3. Teslimatlarınızı Hazırlayın
Daha önce de bahsettiğimiz gibi şablon paketleri satmak, müşterilerin ilgisini çekmenin harika bir yoludur.
Ancak bu, müşterilerinize onları doğrudan tek bir şablona bağlamak yerine, çok sayıda şablona erişim izni verebilmeniz gerektiği anlamına gelir.
Bunun cevabı, paketinizdeki her şablon için paylaşılabilir şablon bağlantısını almak, bunları tek bir PDF'ye eklemek ve ardından birisi paketi satın aldığında bu PDF'yi teslim etmektir.
4. Şablon Görsellerini Tasarlayın
Bir şablonu satabilmek için öncelikle onu ürünlerinizin ve hizmetlerinizin reklamını yapacak bir şey oluşturmak için kullanmalısınız.
Tasarım modeline, şablonun parçası olmayan fotoğrafları da dahil edebilirsiniz ve genellikle şablon estetiğinize uygun hayali bir marka da yaratmanız gerekir.
5. Fiyatlarınızı Belirleyin
Neyin şarj edileceğini bulmak zor bir soru olabilir. Zamanınızdan ve yaptığınız harcamalardan kar elde etmek istiyorsunuz, ancak aynı zamanda şablonlarınıza aşırı fiyat verip potansiyel müşterilerinizi geri çevirmek de istemiyorsunuz.
Ne satmanız gerektiğini ve yaptıklarınıza göre pazarın nasıl göründüğünü anlamak için bazı rakamları hesaplamanın yanı sıra bol miktarda araştırma yapmanız gereken yer burasıdır!
6. Satılık Şablon Yazı Tiplerini Listeleyin
Yapabileceğiniz birçok site var şablonlarınızı sat. Etsy özellikle popülerdir çünkü düşük maliyetlidir ve giriş engelleri minimum düzeydedir. Ancak bunun gibi başka platformlar da var. Kırmızı kabarcık hangisi de işe yarar.
Ancak, daha fazla şablon geliştirdikçe, diğer sitelere yönelmek veya hatta şablonları kendi web sitenizde satmak isteyebilirsiniz (potansiyel olarak Canva'nın web sitesi oluşturucusu).
Özetle
Canva şablonları satmak, pasif gelir elde etmek için harika bir fırsattır, özellikle de halihazırda yaratıcı ve tasarımdan anlayan biriyseniz.
Geri kalanlardan öne çıkmak için, satmak üzere kendi şablonlarınızdan oluşan bir kitaplık oluşturmaya başlamak için belirli sektörlere, tasarımlara veya şablon stillerine odaklanmanız gerekebilir.
Gözlerinizi bir hedefe diktiğinizde, Canva şablonları hazırlamanın eğlenceli ve kazançlı bir yan uğraş olduğunu fark edebilirsiniz!